توصيف مقرر دراسي

تم النشر بتاريخ: 26/09/2015

نموذج (12)
جامعة / الزقازيق
كلية / التمريض
قسم / Vital Biochemistry and Nutrition
 
 
توصيف مقرر دراسي
 
1- بيانات المقرر
الرمز الكودي: : Med. 203a
اسم المقرر: Nutrition
الفرقة / المستوي: 1st year -1st semester .
 
التخصص:
عدد الوحدات الدراسية: نظري      15       عملي
 
 
2- هدف المقرر:
 
 
 
 
By the end of the course the student will be able to recognize the base of adequate nutrition , the individual need from all types of food and will denote to type of nutrition , administer methods, and its benefits .
 
3- المستهدف من تدريس المقرر :
Intended Learning Outcomes of Course (ILOs)
By the end of the course the student will be able to
أ- المعلومات والمفاهيم:
 
 
 
A1- List the importance of carbohydrates, Lipids, proteins, vitamins and minerals .
A2- Describe energy (production and utilization).
A3- Recognize the planning of family diet and fast foods .
A4-Identify the drug interaction with foods .
ب- المهارات الذهنية:
 
 
B1- Utilize the information about specific dynamic action of certain food groups to understand the changes in the biochemical process in diseases .
B2- Synthesis data from BMR to make plan of diet.
 
ج- المهارات المهنية الخاصة بالمقرر:
C1- Plan family diet and fast food .
 
د- المهارات العامة:
 
 
 
 
 
D1- Use Communication skills with the patients
4- محتوي المقرر:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Topics
No. of hours
Lecture
Tutorial/Practical
Energy (production – utilization) .
2
2
-
BMR
2
2
-
Specific dynamic action .
2
2
-
Carbohydrates , lipids, proteins, vitamins and minerals .
4
4
-
Planning of family diet – fast foods .
3
3
-
Drug interaction .
2
2
-
Total
15
15
-
5- اساليب التعليم والتعلم:
 
 
-Lecture .
6- اساليب التعليم لذوي القدرا ت المحدودة
 
: Student Assessment Methods7- تقويم الطلاب :                                            
أ‌.   الاساليب المستخدمة
5.1 Written examination decide whether a student can complete a course, move on to another course in the academic program, or graduate
5.2 Oral examination to assess:
a. the student fluency and meaning understanding of the psychiatry -mental health concept and nursing intervention
b. the student ability to express oneself, confidence, and decisiveness
c the student ability to discuss logically
 
ب- التوقيت
 
 
Assessment 1   Written exam       Week 16th
Assessment 2   Oral exam            week    16th
 
ج- توزيع الدرجات
 
Final-term Examination     60 %            
 Oral Examination.           40 %  
Total                                 100 %
8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع:
 
 
أ. مذكرات
 
 
ب- كتب ملزمة
 
 
 
ج- كتب مقترحة
 
 
د-- دوريات علمية او نشرات...........
 
 
 
استاذ المادة:                                           رئيس مجلس القسم العلمي


أضف تعليقا

التعليقات
عفوا لاتوجد تعليقات حاليا
أخبار ذات صله

اتصل بنا

تابعونا علي

جميع الحقوق محفوظة لجامعة الزقازيق
فريق عمل البوابة الرقمية